Twitter

Dobro došli!

nedjelja, 16. siječnja 2011.

Što ili tko jest MANAGER?

Danas je to svatko, bar u Hrvatskoj.
S obzirom da volim ponekad baciti određenu definiciju, neću niti ovaj puta "zakinuti" sve vas..

Iz Wikipedie."Manager je osoba čiji primarni zadaci proizlaze iz procesa managementa, planira i donosi odluke, organizira rad i poslovanje, zapošljava i vodi ljude te kontrolira resurse. On je također osoba koja ostvaruje ciljeve angažiranjem drugih da izvršavaju zadatke."

I još malo:
" Razine managera
Top Manager (visoka razina)
Middle Manager (srednja razina)
Low Manager (prva razina)

Aktivnosti managera

U osobi managera je objedinjeno više aktivnosti i zbog toga je vrhunski manager onaj koji zna upravljati vremenom (w:en:Time management). Neke od važnijih aktivnosti managera jesu :
tehničke
financijske
komercijalne
računovodstvene
sigurnosne
managerske
održavanje sastanaka
pisanje izvještaja


Prioritetne aktivnosti managera su :
postavljanje ciljeva
planiranje
delegiranje autoriteta
samorazvoj
kreativnost

Tipične greške 
Licemjerstvo - manageri se vole miješati u posao svojih saradnika ili čak odlučivati umjesto njih što je znak nepoštovanja.
Nedovoljno informiranje - potrebno je jasno, pravovremeno i objektivno informiranje čime se razvija međusobno povjerenje.
Osamljene odluke - saradnike se ne uključuje u proces odluke iako se radi o području gdje bi manager morao konzultirati saradnike.
Nedostatak mogućnosti učestvovanja - misli se na sudjelovanje u poslovnom odlučivanju čime bi saradnici postali lojalniji poduzeću.
Nedovoljna spremnost na razgovor i diskusiju - manageri se boje da će na taj način izgubiti dio svojih ovlasti.
Pogreške u komuniciranju - sa saradnicima treba razgovarati na način da se kod njih potakne spremnost na razumijevanje i rješavanje problema.

Uloge
Informacijska uloga - promatranje okoline, širenje informacija izvan i unutar poduzeća
Interpersonalna uloga - potrebna je vještina rada sa ljudima, vođenje i povezivanje unutar poduzeća
Uloga odlučivanja - donošenje odluka i pregovaranje

Vještine
Koncepcijske - sagledavanje "velike slike" poduzeća da bi mogao donositi prave odluke
Vještine oblikovanja - rješavanje poslovnih problema u poduzeću
Vještine rada s ljudima - motivacija, nagrađivanje, pomaganje, komunikacija, rješavanje konflikata
Tehničke vještine - specijalistička znanja, većinom potrebna prvoj razini managera koji imaju operativnu zadaću."

A kod nas  su manageri zadnjih godina bili toliko hvaljeni i nagrađivani i nakon toga su nastavili put Remetinca. Reklo bi se da nije spomenuta u definiciji i jedna važna karakteristika managera poput poštenja i dobrobiti za zaposlene, firmu, lokalnu zajednicu i šire.. A o iskrenosti da ne pričam..
Da li je danas bolje? Ne bih rekao? Dug je proces razvijanja svijesti..

Nema komentara:

Objavi komentar